Har gjort sitt andra stopp i Aussi, Melbourne

Kvallen som vande

Jag, Emelie och Amy akte in till Darling Harbour for att vi skulle ga till en klubb som heter Home. Amy trodde hon hade glomt sitt leg, (de ar oftast harda med det har), men sa visade det sig att det var Emelie som hade glomt det istallet. Hon kom inte in men vakten var sjukt hjalpsam, fick fribiljetter, och foljde dem till Polisstationen for att forsoka identifiera at thon ar over 18 men det funkade inte. Jag gick in till Home for att mota upp Jeanette och Rachel men forst traffa jag Cecilia och Matt, tva franska kompisar, sa till dem att jag fick fribiljetter sa fixade det till dem ocksa. Sen forsokte jag hitta Rachel och Jeanette men forstod inte alls var de var ngnstans, de sa att de var pa en uteservering men de hade ju ingen dar. Sa efter att ringt och smsat I ungefar en halvtimme sa mottes vi utanfor och det visade sig att det fanns en annan del langre bort som hette likadant, oj, sa galet det kan bli. Dar motte jag ocksa upp Sebastian fran Brisbane. Sedan fixade jag in dem gratis ocksa, (kostade ca. 170 kr /st annars) Sedan kom tydligen Emelie och Amy in och vi traffade nagra skona australienare. Senare skulle jag ta buss hem, ar sa jobbigt och tar lang tid att ta sig hem pa kvallen, men sa stotte jag pa de australienska killarna igen och de betala en taxi hem, nice. Till en borjan en rorig kvall men som blev valdigt speciell och rolig. En kvall som vande helt enkelt.

 

Jeanette, the blue bear and me efter den svenska julmarknaden.

 

Gloggkvall med nagra svenskar

For att fa lite julkansla bestamde vi tjejer for att fixa en mysig gloggkvall. Emelie och Amy hade varit pa Ikea och kopt glogg. Vi ska nog tillbaka dit och kopa sill, mer glogg, prinskorvar, ja, allt for att fixa en svensk julafton. Saklart ska jag fira en aussi Christmas ocksa. Vi traffade tre andra svenska tjejer som kommer fran Kungsbacka, nara Goteborg, gulliga tjejer. Och tva andra killar fran Mariestad tror jag det var. Vi satt vid Bondi Beach och drack var glogg. Jag och Jeanette hade kopt en pepparkaksdeg pa en svensk julmarknad vi var pa men orkade inte gora nagra sa vi hade med oss pepparkaksdeg men gissa om hela blev uppaten, jepp:)

 

Muggjakt pa Bondi Beach

 

Glogg

 

Kopt en Mountainbike

Antligen har man kopt en cykel, bara cruisa ner till beachen eller junction. Forutom att de tar lite jobbigt uppfor sa underlattar det mkt. Jag kopte cykeln via Gumtree som ar en bra sida dar man kan hitta saker “second hand”. Min cykel ser som ny ut, anvand I en manad. Cykeln + hjalm fick jag for 80 dollar och fick kopa ett las for 23 dollar sa sammanlagt blir det 690 kr, ratt bra kopJ En australiensk dollar ar 6. 84 kr, sa jag brukar multiplicera med 7.

 

A weekend in Melbourne

Fran 1-5 december har jag varit och halsat pa Henry som bor i Melbourne. Melbourne ar en valdig mysig stad med mycket restauranger och caféer, vi at pa en Thairestaurang dar man satt pa golvet och en italiensk. De tar underbart att ata mat fran olika kulturer, Jag vill garna till Melbourne igen, min weekend var underbar.

De sota sparvagnarna som man bara gar pa mitt i gatan.

 

En svensk butik som heter Kikki K i Melbourne. Tycker detta ar sa komiskt, typiskt svenskt. Jag aker till Australien for att komma bort fran allt som ar sa organiserat och planerat. Henry gillar det dock.

 

Shit, typiskt ameriksanskt! fult!

 

Jag o Henry

 

Melbourne by night

 

Ska dra ut en tand, hjalp!!

Kande att jag hade ont I min visdomstand for ungefar tva veckor sedan. Var hos tandlakaren och de sade att jag maste dra ut en tanden. Det kommer kosta ca. 5000 kr och bara 3500 gar pa forsakring. Lite segt men de tar det val vart. Pa torsdag galler det.

Christian fyller 3, eller ar det 5 han fyller!?

Pa lordag ska vi ha birtdayparty for Christian. Han fyller 3 men han vill fylla 5 sa vi far val latsas det helt enkelt. Undrar vad jag ska kopa da han redan har tusentals dyra leksaker, haha.

 

Christian gillar att borsta tanderna:)

 

och att sitta pa koksbanken

 

o ata med HELA munnen

 

han ar dock inte alltid sa sot, haha

 

Amy och Emelie pa en utsiktsplats near Rose Bay

 

Knappisar

 

See ya buddies!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0