I Love Sydney


Kings Cross

Jag, Pernilla, Emelie och Cim var pa Kings Cross en kvall, ett kant utestalle. Kant for strippor och droger, ja, sag inget av det, haha. De var kul att ha varit dar men gillar lite mer klass. Vi traffade tva gay killar som sa at tom ni gar till the club sa sag att ni ar pa Christians list o om ni drar till Soho sa sag att ni ar pa Steves list. Sa vi kom in gratis pa bada, nice!!


Innan utgang

Emelie pa subway efterat

Pernilla o Emelie pa the club

 

Pernilla och jag pa Argyle

Jag och Pernilla skulle ut. Vi motte forst upp Emelie och Cim vid operahuset och tog ett glas vid operabaren. Sen drog jag o Pernilla vidare, tanken var att vi skulle dra till Red Room heter det men sen traffa vi en skon kille som sa att Argyle var bra o det var det verkligen. Jattemysigt stalle samtidigt som det hade stil och var coolt. Utanfor fanns det en jattemysig uteservering och nar man kom in sa stod dj:n I en glasbur I taket, ratt haftigt. Vi hangde den kvallen med tva austrlienska killar, den ena var ganska skum I borjan. Han stod typ 5 m ifran oss hela tiden o gjorde lite danssteg, drog ivag o kom tillbaka. Knapp men skon. Nar vi hade varit dar lange sa skulle vi dra o ata eller nat men de bette sig som 3-aringar, jag hatar nar man maste vara mamma at killar. De kunde inte bestamma sig o gick bara runt o vela sa vi drog. Sen gick de efter oss jattelange men trottna o efter ett tag sa de drog. Jattekonstigt!!!

Hemma hos mig innan Argyle

Knappis


Manly med Jeanette

Jag och Jeanette tog farjan over till Manly. Ett stalle med fina strander. Vi at en god lunch dar jag sa att de var typiskt att tva snygga blonda tjejer jobbade dar, o slog vad om att de var svenska. O ja, de var demJ

 

Var mer snygg da!!

Fina Harbour Bridge fran farjan

Fina Jeanette pa farjan

Operahuset

 

Ostkvall och “utgang” med Jeanette

Jag o Jeanette var hemma hos Jeanette ,som bor I Bailman, vi hade kopt ost och drack rott vin. Oj vad det slog till, tror det ar for att jag inte brukar dricka rott vin. Sedan drog vi till en pub nara henne som vi kalla the depressed place for det fanns ingen musik o var mest aldre manniskor som inte hade nat annat for sig an att ga till denna puben for att dricka pa en vardag. Aja, vi hade valdigt roligt. Kom ihag nar vi skulle forsoka ga ut pa uteserveringen och vi kunde inte oppna dorren, det var tydligen bara att putta pa den sa oppnades den, komiskt. Sen blev det Bloody Marys!!

Ost och vin kvall:)

 

 

Basta utgangen i Sydney

Jag, Jeanette och Emelie var hemma hos mig o fora, sedan drog vi in till stan for att mota Rachel, en irlansk au-pair, as skon tjej, bestaller alltid en o loch en shot nar hon bestaller I baren o de tar inte bara en eller tva ggr under kvallen.

Vi drog sedan till Ivy, saklart;) det var mycket folk o bra drag. Vi traffade sedan de franska typerna och hade en galen kvall. Var sa kul nar vi skulle ga upp pa andra vaningen, sa orkade inte jag sta I hela kon utan gick under bandet dar Emelie stod, jag var sa nojd att jag hade smitit forbi hela kon, sen gjorde Cecilia, en fransk tjej précis likdant, det visade sig sen att  bandet slutade précis dar jag stod, sa hade inte behovt ga under det, bara runt det, oj, vad Emelie skratta. Jag traffade sedan en kille som heter Henry som jag gillade direkt, ah, vad go han ar. Jag, Jeanette, Emelie, Rachel, Henry och hans kompis drog sedan till en typisk australiensisk pub. Harligt stalle!!

Jag har traffat Henry igen och vad som da hande kan jag inte ta har, de ar inte som ni tror dock;) Ska aka och halsa pa honom i Melbourne den 1-5 dec, ska bli kul att se Melbourne och traffa honom. Just de, han ar inte fran Sydney, vilket ar valdigt synd.

Emelie innan Ivy

knappa

my girls

At Ivy. Rachel till vanster:)

 

 

Cecilia tog sig ett dopp

Party till the break of dawn

Mots pa andra sidan jorden

Jag var pa New Town festivalen heter det med Emelie och hennes kusin Cim. Fast hon har bytt namn till Amy men jag kallar henne Cim;) Dar sag jag en kille som min bror lekte med mycket nar vi var sma. Jag ba: Yuri, (det ar sa han heter), oj vad chockad han blev att ses pa andra sidan jorden. Lite komiskt!

Amy och Emelie pa New Town Festival!

Crowded

Ser fram emot nyar!

Nu har jag kopt biljett till Surething som ar en housefestival nere vid Bondi Beach. David Guetta ska spela bland annat, ah, det ska bli sa kulJ

 


Kommentarer
Postat av: Mehri

Åh vad kul det låter som att du har! Härligt å höra att allt är så bra med dig, fast vi saknar dig här hemma! väntar på fler blogg inlägg! puss miss u!

2010-11-23 @ 12:44:48
Postat av: Sophia

saknar er med! vad hander med mehri nu? du far uppdatera mig! <3

2010-12-03 @ 23:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0