Svensk / Aussi

LAS GARNA AVEN EMELIES BLOGG: http://emilysonelife.wordpress.com/ OCH AMYS (haha, kunde inte oppna den)

Vart kommer alla svenskar ifran och varfor gor dem mig galen!?

De tar verkligen sjukt mycket svenskar har. De tar jattekul pa ett satt, mest for att jag traffat tre jatteskona svenska tjejer. Kallar Jeanette svensk aven om hon ar fran Finland, snackar ju svenska. Men alla ni andra, halla!!! Kan ni inte aka hem igen, ahaha. Pa bussen, pa klubbar, nar man shoppar, vid stranden, forfesta hos nagra svenskar fran Oland som hyr en lagenhet har. Till o med Emelie och Amy traffar folk fran Kalmar, deras hemstad, o halla?, men hur stort ar Kalmar pa en skala. Lite bitter!? Haha, ja, faktiskt.

Jag vet inte varfor men jag saknar verkligen inte hemma, de tar klart att jag tanker pa det och far stunder da jag saknar det men mestadels nej. Jag vet inte varfor, men jag far lite angest nar jag tanker pa hemma, vilket ar sa himla sjukt for jag har varldens basta vanner dar o en underbar familj men de ar sa mycket press och forvantningar pa en hemma. Kanner mig mycket mer avslappnad och fri har. Kanske ar det for att jag lagt pa mig stress och press sjalv eller sa ar det sa att Australien ar mer avslappnat och Sverige mer up-tight. Det skrammer mig att jag  kanner sa for jag alskar ju Sverige ocksa men kan inter a for det. Eller ar det sa att verkligheten alltid fangar dig till slut och da ar det val bara att forsoka halla lugnet. Jag kanner bara att jag inte vill fa tillbaka den kanslan nar jag kommer hem vilket ocksa gor mig radd for att aka hem. Jag akte ju med viljan att vilja utveklas och vaxa som manniska vilket jag redan kanner att jag gjort men vill inte att man hamnar tillbaka I det som kannts daligt och jobbigt hemma utan att man har kvar denna skona kansla och de tar ju nagot som jag inte vet foren jag val ar hemma. Nog darfor mkt jag inte saknar det.

STAY AUSSI:)

 

Emelie nara Bondi Beach innan besoket hos Olandganget

 

Pa ett utestalle efter "Olandganget"

 

Fick en privat guide av en Aussi kille. Detta kallas The Rocks och gissa hur det ar byggt? De forsta som kom till Sydney var tydligen prisoners och de har tydligen gropt ur detta fran att fran borjan varit ett helt berg. Gud vilket slavarbete!!

 

Bondi Beach HELA dagen

Jag o tjejerna, ja, ni vet ju vilka de tar vid detta laget var pa Bondi Beach fran ca 12-18, pa kvallen o ja, jag brande mig lite. Det  ar sa underbart att man bara kan traska ner till Bondi aven om vagen dit o hem ar en bit,  (se nasta rubrik). Vi hade en valdigt harlig dag vid stranden.

 

Jeanette och jag vid Bondi Beach


Maste skaffa cykel!!

Jag tror inte ni forstar hur mkt jag gar!! Det ar galet! Gar mkt till Bondi Beach vilket tar ca 1h o 20 min fram o tillbaka, samma sak om jag ska till Bondi Juntion. Bussarna gar bara en kort stracka och de tar otroligt dyrt att aka kollektivt har. Sa checkar pa Gumtree, en hemsida som saljer begagnade saker nu, men inte hittat nagon bra an, ah, vill verklien ha en NU.

 

Nu ska man ga lucia tag ocksa och jag som sa att jag inte sakna Sverige!?

Emelie och Amy var det som hade fatt upp ogonen for detta sa jag hangde pa. Vi ovade forsta gangen Igar och det kandes nastan som man var I Sverige nard et bara var svenska och sjong svenska jullatar. Kanns valdigt konstigt nar man insag att man hade solbrillorna pa huvudet nard et ar meningen att det ska vara jul. Sa den 12:e galler det! Nar jag o Emelie stod o vantade pa bussen hem stod vi och ovade pa latarna, folk runtomkring maste tyckt det lat underligt.

En knapp grej som har med detta o gora. En kille fran Brisbane som heter Sebastian har bjudit med mig pa en 18-ars fest pa sondag och det visade sig tydligen vara prasten I den kyrkan som vi ovade I dotter. Nu ar bara Sverige for litet. Pa lordag ar det aven en svensk julmarknad som vi ska ga pa. Ok, alla lasare, jag forstar att ni inte vill lasa om Sverige, lovar, ska ge er Aussi kansla ocksa.

 

Amy och jag pa Bondi Junction

Bondi Junction ar ett kopcentrum nara mig, tar ca 25 min att ga och det borjar bli farligt for vi gar dit ganska ofta for att shoppa. Idag kopte jag en ny sommarklanning, en solhatt, shimmer/tan lotion o bestallde ett par sandaler, snacka o matt det borjar bli sommar harJ Amy kopte tomteluvor, kan inte forklara varfor men lovar att skriva om det langre fram. Hon kopte aven en pilatesboll, hon ba: man maste ju halla sig I form, Australien gor ju inte en sa fitt. Haha, rolig tjej!!

Ikvall blir det att vi forst drar till lite backpacking stallen o dricker drinkar o sen till en klubb som heter Home, tror det kommer bli super kul.

 

sot!!

Amy och Pilatesbollen:)

Puss pa er!!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar att du inte saknar Sverige men jag saknar dig knäppstolle.. komsi. kööööttttt

2010-11-29 @ 22:40:56
Postat av: Sophia

om det inte vore for att jag traffat manga svenskar sa skulle jag nog sakna det mkt mer, o det ar klart att jag saknar dig;) manniskorna men inte landet. haha, jag antar att detta ar mimmi!?? <3

2010-12-03 @ 23:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0