Göteborg ÄR en liten stad!!

I fredags var jag på middag hos min kompis som nyligen fyllt 19 år och en väldigt komisk sak skedde.
Min tjejkompis X kom till middagen och berättade att det hade hänt en rolig grej när hon var på väg till middagen. Hon hade suttit bredvid en kille på bussen som plötsligt utbrast: "förlåt men jag måste verkligen säga att du är otroligt vacker" Min kompis svarade: "åh, tack, gud vad snällt".
Senare på kvällen kom tjejen som hade middagens killkompis. Han kom in i rummet och X tittade genast på mig och viskade "det var han".
Jag kunde inte sluta skratta, det är bara sådant som inte händer. Jo, tydligen i Göteborg!!
Ingen sa något om det men vi hade berättat för hon som hade middagen. Jag, tjejen som hade middagen och han och hans kompis stod på balkongen och snackade. Vi snackade om tjejer och killar och han sade "jag tycker att det är så tråkigt med den svenska fegheten. Varför ska man inte kunna säga vad man vill. Idag sade jag till en tjej "jag tycker du är så himla vacker." uppskattas inte det?
Jag hoppas ingen tar illa upp för att jag skrivit om detta, det är ju bara väldigt kompis. Jag tycker i alla fall att det var väldigt modigt och det visar BARA på självsäkerhet att säga sådant och dessutom gör man någon glad.
Killar och tjejer!! Våga mer, säg vad ni tycker. Och om du skulle få en sne blick så är personen antingen osäker eller ett as helt enkelt. Ge varandra komplimanger och våga ta emot dem.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Em

På något sätt känner jag igen detta ;)

2010-10-17 @ 16:41:23
Postat av: Sophia

haha, yes;)

2010-11-08 @ 09:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0