Värt att minnas från Barcelona

10- LISTAN

1. Att Barcelona är en stad som både har fantastiska stränder och som samtidigt är en storstad med mycket liv och rörelse.

2. När vi (pernilla och jag), första kvällen, kom till klubben Apollo och såg en enormt lång kö. Vi var påväg att dra därifrån när en vakt kom fram till oss och vi fick gå förbi hela kön, ibland har man det bra;)

3. När jag och Adam satt uppe på en livräddarplats ute vid havet efter en partykväll.

4. Detta är verkligen roligt! Jag och Pernilla satt på den glamorösa klubben Opium, (låter inte så glamoröst kanske). Vi hade precis beställt in en Mojito och en Cosmopolitan då två äldre killar med utländskt utseende satte sig brevid oss. De var inte fula eller något men de tittade mycket och jag och Pernilla var så trötta på alla spanjorer som glor och ska vissla och hålla på så vi ba: Nej, inte fler äckliga killar, jag pallar inte. Efter ett tag sa de: "Hej tjejer!" och jag trodde jag skulle dö. Det visade sig vara två jättegoa killar från Karlstad. Ingen nämnde det som hade hänt utan hade en trevlig stund istället. Men helt klart hörde de, gud va pinsamt!!

5. Taxi resan hem från första utekvällen då jag tjata om att vi skulle betala 6 euro, taxichaffuören sa 7 och Pernilla hela tiden tjata om att han hade sagt att vi skulle få det "for FREE". Väldigt roligt!

6. Den otroligt goda maten..mmm...tapas(smårätter). Skaldjur, musslor, friterad camembert ost med fikonmarmelad....listan är lång. Maten tycker jag är bland det bästa när man åker utomlands. Det är annorlunda, man har tid att njuta och ha gott sällskap.

7. Våran mysiga uteterass.

8. Hur vi alltid var rädda för att någon skulle sno våra saker (Barcelona är en mycket farlig stad, där det ofta sker rån, snatterier och slagsmål. Som tur var kom vi undan allt sådant.

9. Den spanska cortegen.

10. När Viktor kysste mig så mycket vid örat att ett av mina örhängen försvann, de som var så fina. Men det var det värt;)


Utsikt från vår uteterass




Ipoden satte touch på utekvällarna.


Blondinbellas bok Egoboost fick medverka. En tjej jag ändrat uppfattning om, en klok tjej med kloka ord. Tjejer, läs den!!


Vårt överfallsalarm och skunkspray som vi nästan alltid hade med oss:)

Kommentarer
Postat av: Em

Jag ska på frukostmöte med isabella med några kompisar. Kaffe och fralla får man och det ska bli intressant att lyssna! Appropå boken!

Låter som en härlig tripp annars.

2010-09-27 @ 22:00:50
Postat av: Filip Reinholdson

Tacka mig för nattfotot från takterrassen i Barcelona på natten. Jag tog det när du var ute med din kamera ;) Kram från Brodern din

2010-09-29 @ 00:03:48
Postat av: Sophia

tack brorsan:) det var verkligen schysst;) kramar till dig fillifjonken

2010-10-02 @ 14:25:57
Postat av: Sophia

och mitt namn är James Dean... em;)

2010-10-06 @ 15:26:59
Postat av: koko

hihi

2010-10-17 @ 17:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0